OPINION
 
La Marxa Verda de ZP

Salvador Pallarès-Garí


Ja ho sabíem, el govern de ZP és el gran amic del Marroc. És més, és més papista que el Papa: el govern francés no ha anat tan lluny en el seu recolzament al Marroc.
Ja ho esperàvem; que ZP, el seu govern i molta gent del PSOE, un dia rematarien -o pretendrien rematar- la feina començada pel darrer govern franquista.
Però la realitat ha superat les previsions: ZP sota un mural evocador de la Marxa Verda, ha dit que dóna suport a la “nova” .i desconeguda- proposta marroquina per a la “solució” del contenciós del Sàhara.
Ell, que deia que calia trobar una solució en el marc de Nacions Unides, ara dóna suport a una solució, la marroquina, que no està emmarcada en l’ONU.
El Sr. ZP ha vist el mapa del Gran Marroc, al despatx del rei Mohamed VI. Un mapa que inclou les Canàries, la Península ibèrica, a més del Sàhara Occidental, part d’Algèria, Mauritània...
Ara apareix com un membre més d’aquella ominosa Marxa Verda, que va provocar l’inici del genocidi posat en marxa pel Marroc contra el poble sahrauí.
El Sr. ZP s’ha convertit, així, en responsable -i actor- d’aquest genocidi. Responsable i company, entre d’altres, de trenta-dos alts càrrecs marroquins, sobre els quals la Fiscalia (que depén del Ministeri de Justícia) ha sol·licitat al jutge Garzón que investigue la seua responsabilitat en el genocidi contra el poble sahrauí. S’hi haurà d’incloure, en el llistat, al Sr. ZP. No?

Salvador Pallarès-Garí
President d’ACAPS la Safor

07.03.07



OPINION


La Marcha Verde de ZP

Salvador Pallarès-Garí


Ya lo sabíamos, el gobierno de ZP es el gran amigo de Marruecos. Es más, es más papista que el Papa: el gobierno francés no ha ido tan lejos en su apoyo a Marruecos.
Ya lo esperábamos; que ZP, su gobierno y mucha gente del PSOE, un día rematarían –o pretenderían rematar- el trabajo comenzado por el último gobierno franquista.
Pero la realidad ha superado las previsiones: ZP, bajo un mural evocador de la Marcha Verde, ha dicho que apoya la “nueva” .y desconocida- propuesta marroquí para la “solución del contencioso del Sáhara.
Él, que decía que había que encontrar una solución en el marco de Naciones Unidas, ahora apoya una solución, la marroquí, que no está enmarcada en la ONU.
El Sr. ZP ha visto el mapa del Gran Marruecos, en el despacho del rey Mohamed VI. Un mapa que incluye las Canarias, la Península ibérica, además del Sáhara Occidental, parte de Argelia, Mauritania...
Ahora aparece como un miembro más de aquella ominosa Marcha Verde, que provocó el inicio del genocidio puesto en marcha por Marruecos contra el pueblo saharaui.
El Sr. ZP se ha convertido, así, en responsable –ý actor- de este genocidio. Responsable y compañero, entre otros, de treinta y dos altos cargos marroquíes, sobre los cuales la Fiscalía (que depende del Ministerio de Justicia) ha solicitado al juez Garzón que investigue su responsabilidad en el genocidio contra el pueblo saharaui. Se tendrá que incluir, en el listado, al Sr. ZP. ¿No?

Salvador Pallarès-Garí
Presidente d’ACAPS la Safor

07.03.07


>> [ARSO HOME] - [OPINIONS]